[HBF] Safale k-97

Thomas Rohner t.rohner at bluewin.ch
Mit Okt 17 12:22:14 CEST 2001

Hallo Thomas

hier die Beschreibung von k-97 von www.dclyeast.co.uk/safale

K-97
A typical German ale yeast, selected for its ability to form a large
firm head when fermenting. This is a top cropping ale yeast
specially recommended for the production of wheat/weizen beers.
It is most suitable for the production of a wide range of ale beers
and is well adapted to open tanks. Low sedimentation.
Recommended temperature range: 18ºC-24ºC. Recommended
pitching rate: 50 g/hl to 80 g/hl.

Ich kann mir aber nicht vorstellen, dass eine Hefe, die speziell für
Weizenbiere geeignet ist, auch einen weiten Bereich von Obergärigen
abdecken soll. Nach ersten Geschmackstests hat sie auf jeden Fall
nicht den typischen "bananigen" Geschmack, den ich an anderen
Weizenhefen so mag. Ich würde sie als eher neutral beschreiben.

Grüsse nach Down under Thomas